poniedziałek, 17 sierpnia 2020

Czym są dla nas emocje ?

        Ile emocji może nosić w sobie człowiek? Czy wszystkie są  potrzebne, dobre,złe?

        Jeśli nie znacie odpowiedzi na powyższe pytania koniecznie zajrzyjcie do książki Anity Rawy- Kochanowskiej! 


Już w pierwszym rozdziale pojawia się cytat z jednej z książek o przygodach Harrego Pottera. Jak go tylko zobaczyłam to od razu stwierdziłam,że książka musi być rewelacyjna. Nie ma innego wyjścia.
Nie pomyliłam się. 

        Autorka doskonale opisuje każdą z 6 podstawowych emocji (wstręt, strach,złość, radość, zaskoczenie, smutek) tworząc karty identyfikacji emocji. Ponadto w bardzo prosty sposób objaśnia naukowe definicje emocji,uczuć,nastrojów, aż mamy ochotę się o nich uczyć! Podaje konkretne,życiowe przykłady w których emocje występują. Dzięki temu zabiegowi możemy przeżywać na własnej skórze różne sytuacje czytając książkę. Byłam w wielkim szoku gdy autorka wymieniła tak wiele destrukcyjnych zachowań wywołanych przez nagromadzenie własnych emocji.  Emocje to bardzo skomplikowane zagadnienie, nie zdajemy sobie nawet sprawy ze źródła ich pochodzenia.

        Osobiście za najbardziej wartościowy rozdział uważam ten, nawiązujący do emocji w social mediach. Dzięki niemu możemy uświadomić sobie jak bardzo jesteśmy uzależnieni od dzielenia się swoim życiem i otrzymywaniem feedbacków w postaci lajków bądź serduszek. 
Spotkaliście się z tym, że przedmiotowe sposoby wyrażania emocji są traktowane niczym nowa waluta? 

        Interesujący rozdział dotyczy miłości i szczęścia. Nigdy nie spotkałam się z definicją miłości, którą przyjęła autorka książki, a mogę przyznać, że jest ona według mnie najtrafniejsza. Przyjęta definicja opiera się na trzech komponentach, nad nasileniem których warto się zastanowić. Na szczęście człowieka również składa się wiele elementów, nad którymi nie zastanawiamy się codziennie, a szkoda. Może warto, aby zobaczyć że życie jest piękniejsze?
 
        W kolejnych rozdziałach możemy zweryfikować naszą inteligencję emocjonalną, a przy okazji wiele o sobie dowiedzieć :) 

        Książkę traktuję jak podręcznik - pigułkę wiedzy o emocjach i uczuciach. Jestem bardzo szczęśliwa, że mogłam być recenzentem książki Pani.. Wiele się nauczyłam i poczułam płynący z książki optymizm i nadzieję ! :) 

14 komentarzy:

  1. Czasem lubię sięgnąć po tego typu książki :) Ta pozycja bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pecha do tego typu książek. Nie wiem czy to sama książka, czy recenzja tak na mnie zadziały, ale jestem ciekawa tej książki.

    Pozdrawiam, Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja, zapisuję 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tego typu książki, więc prawdopodobnie również po nią sięgnę, chociaż przede mną jeszcze lektura m. in. "Emocji ujawnionych", które mam jeszcze przed sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, też brzmi ciekawie, zapisujemy sobie ten tytuł :)

      Usuń
  5. bardzo ciekawa książka - emocje towarzyszom nam w każdej sekundzie życia, więc dobrze wiedzieć o nich nieco więcej

    ps świetne foty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. Dokładnie, warto wiedzieć o nich coś więcej :)

      Usuń
  6. Mnie książka bardzo zainteresowała, emocje towarzyszą nam każdego dnia, więc z chęcią przeczytałabym książkę na ten temat. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, warto wiedzieć z czego wynikają nasze emocje :)

      Usuń
  7. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Zgaduję, że mi też przypadnie do gustu. Muszę ją koniecznie kiedyś dorwać ;)

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń