niedziela, 29 listopada 2020

Kiedy mnie zobaczyłeś


Motywem przewodnim powieści jest zamiana dwóch sióstr bliźniaczek. Znamy bardzo wiele takich historii, zarówno z literatury jak i filmu. Tym razem jednak skutkiem zamiany nie jest komedia pomyłek z pozytywnym zakończeniem…

Chłopak Gabrysi ulega wypadkowi, na skutek czego traci wzrok. Dziewczyna staje przed dylematem - trwać przy ukochanym czy przyjąć propozycję wymarzonego stażu w Paryżu. Wraz z siostrą bliźniaczką decydują się na niewinne kłamstwo… Alicja będzie udawać swoją siostrę - zapewni wsparcie Kubie, podczas gdy Gabrysia będzie spełniać swoje marzenia i rozwijać karierę. Mogłoby się wydawać, że wszyscy będą zadowoleni… Jednak czy dziewczyny mają prawo oszukiwać niczego nieświadomego chłopaka i bawić się jego uczuciami? Czy Alicji uda się bezbłędnie wcielić w siostrę? Czy niewidomy Kuba odkryje intrygę dziewczyn? Jak bardzo zamiana wpłynie na życie całej trójki?

Gabrysia będzie musiała stawić czoło zazdrości, Kuba spróbuje pogodzić się z bolesną przeszłością i swoją niepełnosprawnością natomiast Alicja… po raz pierwszy poczuję się naprawdę zauważona, ponieważ całe swoje życia spędziła w cieniu bardziej popularnej siostry. 


Muszę przyznać, że dawno nie czytałam żadnej młodzieżówki. Jednakże wydaje mi się, że miałam przyjemność czytać bardziej interesujące pozycje. Co prawda książkę przeczytałam bardzo szybko ale myślę, że jest to przede wszystkim zasługa tego, że jest ona dosyć krótka i lekka (pomimo tego, że porusza trudne tematy). Pomysł na fabułę jest bardzo interesujący ale czegoś mi w niej zabrakło… Chociaż muszę przyznać, że końcówka zaskoczyła mnie. Podsumowując - pomimo tego, że spodziewałam się czegoś nieco innego, sięgnęłabym po kolejną część, żeby dowiedzieć się jak potoczą się dalsze losy bohaterów.

1 komentarz: